Πλαγάκος Κώστας - Κουφάλια
Οποιοσδήποτε τοπικός φορέας ή ιδιώτης επιθυμεί να προβάλλει κάποια δραστηριότητά του, ή κάποια εκδήλωση που διοργανώνει, στο blog: http://koufalia.capitalblogs.gr δεν έχει παρά να μας ενημερώσει σχετικά στο Τηλ.&Fax:2391053356 ή στο mail: plagakos@yahoo.gr
Λίγα λόγια για εμένα
Ελεύθερος Επαγγελματίας (Οικονομολόγος-Λογιστής) στην πόλη των Κουφαλίων. Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Κουφαλίων αρχικά (2007-2010) και Χαλκηδόνος στη συνέχεια (2011-2014). Ασχολούμενος ερασιτεχνικά με τη δημοσιογραφία - αρθρογραφία εξέδιδα από τον Σεπτέμβριο του 2011 έως τον Μάιο του 2013 την τοπική εφημερίδα "ΕΝΟΤΗΤΑ". Έτος γέννησης 1978.
Σύνδεσμοι
·Δείτε όλα τα φύλλα της τοπικής εφημερίδας "ΕΝΟΤΗΤΑ" εδώ
·Αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση. Προϋπόθεση για την ανασυγκρότηση της χώρας ("ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" 26/10/2008)
·Σκέψεις για την πιστωτική πολιτική των τραπεζών και τις σχέσεις τους με το ελληνικό δημόσιο ("ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" 30/04/2011)
·Καταστροφική για την εθνική μας οικονομία ενδεχόμενη έξοδος από τη ζώνη του ευρώ ("ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" 15/05/2011)
·"Συμπαραστάτης του δημότη": Ευρύτερες συναινέσεις ή μονοκομματικές επιλογές;
·Προς αναζήτηση νέας ιδεολογίας
·Τα αίτια ύπαρξης και επιβίωσης των πολιτικών κομμάτων και το ενδεχόμενο εξαφάνισής τους
·Ηθικά και οικονομικά επιλήψιμη η απόφαση για συγκέντρωση αποδείξεων αξίας ίσης με το ήμισυ του εισοδήματος μας
·Η ανάγκη για μια νέα Σεισάχθεια
·Απόκτηση οικονομικής παιδείας για την αποφυγή νέας χρεοκοπίας
·Οικονομικός κύκλος ή αλλαγή κατηγορίας
·Ανάγκη,μέλλον και ηθική ("Karfitsa" 24/11/2012)
·Κατάργηση των κομματικών θέσεων στην τοπική αυτοδιοίκηση ("Karfitsa" 16/02/2013)
·Οι τράπεζες θα πρέπει, και αυτές, να πληρώσουν την αφροσύνη τους ("Karfitsa" 02/03/2013)
·Ψωμί εισαγωγής;
·Ανασφάλιστη εργασία και...υποκρισία


Κυκλοφόρησε το 20ο φύλλο της εφημερίδας "ΕΝΟΤΗΤΑ"
1792 αναγνώστες
Σάββατο, 8 Ιουνίου 2013
13:32

Κυκλοφόρησε το 20ο τεύχος της εφημερίδας "ΕΝΟΤΗΤΑ" το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: issuu.com/enotita/docs/20th

Ακολουθεί το "Σημείωμα του Εκδότη" του παραπάνω τεύχους.

 

Θετικές καινοτομίες στην τοπική αυτοδιοίκηση

Ο νέος τρόπος διεξαγωγής των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης, τον οποίο σχεδιάζει η κυβέρνηση, αποτελεί ευχάριστη είδηση, έστω και αν δεν επηρεάζει άμεσα την καθημερινή ζωή μας, και συνιστά θετική πρωτοβουλία. Εάν τελικά πραγματοποιηθεί το σχέδιο που ανακοινώθηκε από τα μέσα ενημέρωσης, για πρώτη φορά θα υπάρχει χωριστό ψηφοδέλτιο με τους υποψηφίους δημάρχους και χωριστό ψηφοδέλτιο με τους δημοτικούς συμβούλους. Έτσι, ανεξαρτήτως της ύπαρξης διαφόρων κινήτρων κατά το σχεδιασμό αυτού του συστήματος, οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν το δήμαρχο και τους δημοτικούς συμβούλους της αρεσκείας τους, έστω και αν αυτοί ανήκουν σε διαφορετικούς μεταξύ τους πολιτικούς χώρους.
Με το νέο σύστημα που ανακοινώθηκε και ελπίζουμε τελικά να υλοποιηθεί, οι υποψήφιοι δήμαρχοι και όποιος από αυτούς κερδίσει τις εκλογές και εκλεγεί δήμαρχος, παύουν να είναι στενά συνδεδεμένοι με την ομάδα τον δημοτικών συμβούλων, διότι θα εκλέγονται απευθείας από τους δημότες χωρίς να έχουν ανάγκη τους σταυρούς που φέρνουν μέχρι τώρα στους συνδυασμούς οι υποψήφιοι σύμβουλοι. Έτσι θα είναι πιο ανεξάρτητοι απέναντι στους δημοτικούς συμβούλους, διότι δεν θα οφείλουν την εκλογή τους στη δημοφιλία των συμβούλων αλλά στη δική τους προσωπικότητα και δημοφιλία.
Από την άλλη πλευρά οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν θα είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν το δήμαρχο σε κάθε επιλογή του, ακόμη και εσφαλμένη, και δεν θα χρεώνονται τις αποτυχίες του, διότι δεν θα έχουν εκλεγεί με τη δική του σημαία αλλά μόνοι τους και έτσι δεν θα αισθάνονται υποχρεωμένοι να τον υποστηρίζουν στις εσφαλμένες επιλογές του στο όνομα της ενότητας της παράταξης, διότι η δημοτική παράταξη δεν θα υπάρχει με την έννοια που τη γνωρίζουμε μέχρι τώρα.
Εάν τελικά οι επόμενες δημοτικές εκλογές διεξαχθούν με το σύστημα που ανακοινώθηκε, ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι θα είναι αναγκασμένοι να συμπεριφέρονται πιο υπεύθυνα κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, διότι δεν θα έχουν ο ένας τον άλλο ως στήριγμα για τα ακούσια λάθη και αμαρτωλό άλλοθι για τις εκούσιες πράξεις ή παραλείψεις τους σε βάρος του γενικού συμφέροντος. Για κάθε παρασπονδία τους δεν θα καλύπτονται συνολικά από την παράταξη, όπως γίνεται σε μεγάλο βαθμό μέχρι τώρα, αλλά θα στέκονται μόνοι τους απέναντι στην κριτική των δημοτών, στην οποία θα πρέπει να απαντήσουν με πειστικά επιχειρήματα, εάν θέλουν να ξαναεκλεγούν.
Από την άλλη πλευρά πολλοί, ιδίως από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, υποστηρίζουν ότι, εάν παύσει η εκλογική αλληλεξάρτηση των δημάρχων με τους δημοτικούς συμβούλους, οι δήμαρχοι δεν θα μπορούν να διοικούν τους δήμους, διότι οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν θα νιώθουν υποχρεωμένοι να ψηφίζουν καμία πρωτοβουλία του δημάρχου για τη διοίκηση του δήμου αλλά θα μπορούν να καταψηφίζουν τα πάντα και να παραλύουν έτσι τη λειτουργία των δήμων. Όσοι το ισχυρίζονται αυτό, γνωρίζουν καλά τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών παρατάξεων, τους φατριασμούς, τις εντάσεις και τις μικροπρέπειες που δημιουργούνται σε αυτές. Η διαπίστωσή τους έχει μία δόση λογικής αλλά είναι απορριπτέα, διότι σκοπός κάθε θεσμικής αλλαγής πρέπει να είναι η βελτίωση του επιπέδου των θεσμών και όχι η επικύρωση της ομολογημένης μικρότητας. Εάν ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι συμπεριφέρονται ανεύθυνα, καταψηφίζουν κάθε πρωτοβουλία για λόγους εντυπωσιασμού και εμποδίζουν δια της ψήφου τους την ομαλή λειτουργία των δήμων μόνο και μόνο, επειδή δεν συνδέονται εκλογικά-κομματικά με αυτόν που θα εκλεγεί δήμαρχος, γρήγορα θα περιθωριοποιηθούν και θα εξαφανιστούν πολιτικά. Θα εκτεθούν τόσο πολύ ως ανεύθυνοι στους δημότες χωρίς μάλιστα να έχουν κάλυψη από κανένα δήμαρχο, αντιδήμαρχο ή επικεφαλής παράταξης, ώστε θα ντρέπονται για τη συμπεριφορά τους. Το ίδιο το ένστικτο της πολιτικής επιβίωσης θα τους αναγκάζει να συμπεριφέρονται υπεύθυνα. Περισσότερο από όλους όμως οι δημότες πρέπει να δείχνουν με τη στάση τους ότι αποδοκιμάζουν ανοικτά τις ανεύθυνες και επικίνδυνες συμπεριφορές και τον κάθε είδους αρνητισμό των δημοτικών συμβούλων που στοχεύει στην αθέμιτη προσωπική προβολή.
Το νέο σύστημα διεξαγωγής των εκλογών των Ο.Τ.Α. που ανακοινώθηκε διαχωρίζει το διοικητικό και εκτελεστικό όργανο της δημοτικής αρχής από το όργανο που λαμβάνει τις αποφάσεις. Τα αναγκάζει να στηριχθούν πιο ανεξάρτητα στις δικές τους δυνάμεις και να συνεργαστούν με πιο ανοικτούς όρους για τη λειτουργία του δήμου. Επειδή είναι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα, ίσως ξενίζει πολλούς και δημιουργεί επιφυλάξεις. Ας θυμηθούμε όμως ότι με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με διαχωρισμό της εκτελεστικής από τη νομοθετική εξουσία κυβερνάται το ισχυρότερο κράτος του κόσμου, οι Η.Π.Α. με περισσότερους από 300 εκατομμύρια κατοίκους. Είναι δυνατό να υποστηρίζουμε εμείς ότι τέτοια σχήματα δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην τοπική αυτοδιοίκηση της χώρας μας;

Κώστας Πλαγάκος

 

Αξιολογήστε το άρθρο 
5 ψήφοι
 Εκτύπωση     Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Το παρόν blog δημιουργήθηκε το Μάρτιο του 2010 προκειμένου να αναρτώ σε αυτό τη δραστηριότητά μου ως δημοτικός σύμβουλος καθώς και σκέψεις μου αναφορικά με θέματα της επικαιρότητας αλλά και εργασίες μου αναφορικά με την ιστορία του τόπου μας. Σύντομα δόθηκε βήμα και στους φορείς του τόπου μας αλλά και σε ιδιώτες και εμπλουτίστηκε έτσι η θεματολογία του. Σε κάθε περίπτωση η ενημέρωσή του γίνεται σε ερασιτεχνική βάση (όποτε δηλαδή υπάρχει χρόνος) και δε στοχεύω στην συστηματική δημοσιογραφική κάλυψη όλης της ειδησεογραφίας του Δήμου μας ούτε και στο κυνήγι της επισκεψιμότητας...
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις